Marktplein ’40-’45


Een recente opdracht voor EXCALIBUR ONLINE was de marketing positionering van Marktplein '40-'45 in Amsterdam. Het marktplein was toe aan een nieuwe, kleurrijke look en feel die goed bij de doelgroep zou liggen.

"Bazaar-achtig, exotisch, multicultureel"

 

Na aanleiding van deze input hebben we een voorstel gemaakt. Het kleurenpalet dat we gebruikt hebben staat echt voor ‚bazaar’, exotisch, en dus multicultureel.
Het lettertype dat we gebruikt hebben voor het woord 'markt’ in het logo geeft goed de sfeer aan van het midden oosten. Het '40-'45’ lettertype is een veel gebruikt lettertype uit de jaren 40. Multi culti in Holland!

        • Logo Marktplein '40-'45
        • Logo "Een Schone Markt, Een Fijne Markt"
        • Ontwerp tassen
        • Ontwerp banieren
        • Ontwerp marktkraam voorzeilen
        • Begeleiding montage banieren

De kleurbanen zijn opgebouwd uit iconen van artikelen die op de markt verkrijgbaar zijn, de meest algemeen voorkomende: bloemen, vis, fruit, kleding, gereedschap.
Op afstand zullen deze iconen niet heel zichtbaar zijn en dienen deze meer als een structuur maar komen wel bij de marktkraam voorzijlen en op de tassen goed naar voren.

Op de banieren hebben we gekozen voor een oosters afwerking wat weer het idee van een banier creëert. Dit is ook doorgevoerd in het logo en op de zeilen.